Azok a fránya konfliktusok! Sem bennük lenni, sem beszélni róluk nem szeretünk. Titkoljuk, takargatjuk, mint valami szégyenfoltot, és ha lehet, messze elkerüljük. Legalábbis amikor egy állásinterjún kellene beszélnünk róluk… 

Hogyan kezeled a konfliktusokat? 

Vázolj néhány konfliktushelyzetet eddigi pályafutásodból! 

Az állásinterjúkon sokan esnek abba a hibába, hogy azt állítják, soha nem kerültek még ilyen helyzetbe. Sem kollégával, sem csoporttal, sem vezetővel, sem önmagukkal, sem ügyféllel, sem üzleti partnerrel, sem beszállítóval, sem felettes szervvel, sem…

Tökéletes munkahely nem létezik, ahogy tökéletes kollégák, vezetők és ügyfelek sem. Félreértések, nézeteltérések bármikor kialakulhatnak, és az érdekek sem mindig egyeznek. A célok, motivációk, jövőképek, személyiségek különbözőségét nem is említve… A “soha nem voltam még ilyen helyzetben” válasz tehát két dolgot jelenthet:

  • erősen konfliktuskerülő vagy, elmenekülsz az ilyen szituációkból
    (márpedig ha nem a sivatagban locsolgatsz magányosan egy kaktuszt, hanem emberekkel dolgozol együtt, ügyfeleket szolgálsz ki, tárgyalsz, projekteket és kollégákat vezetsz, akkor nem menekülhetsz)
  • nem mondasz igazat

Értem, hogy ezzel a válasszal a proaktivitást szeretnéd sugallni, egészen pontosan azt, hogy hamarabb megoldod a problémát, mint ahogy az felmerülne, mégsem ez a helyes válasz.

A “hogyan kezelted” kérdésre a helyes válasz egy konfliktushelyzet és annak megoldási módszere. Ez vagy az történt, amit így vagy úgy oldottam meg.

Ne félj a kérdéstől! A konfliktusok életünk velejárói, sőt a fejlődés mozgatórugói. Rajtunk múlik, hogy megoldjuk őket, vagy elmenekülünk előlük, esetleg morcosan magunkba fordulva kudarcélményként kezeljük.

Készülj fel erre a kérdésre, és rögtön két legyet is üthetsz egy csapásra: Remekelsz az interjún, és a felkészülés alatt még az önismeretedet is mélyíted kicsit.

Share on Facebook
Facebook

Ha tetszett...