HR és VEZETÉS

Hogyan veszítsünk el egy vezetőt tíz hónap alatt?

Teljesen mindegy, hogy valaki igazgató, apa, anya, férj, feleség, barát, szerető, nő vagy férfi, mindezen szerepek mögött egy hús-vér ember áll, aki ugyanúgy igényli az elismerést és a méltó bánásmódot, ahogy bármelyik más kolléga. S ha a szükségletei sérülnek, bizony könnyen lehet, hogy elveszítjük őt.

A vezetés az mi?

Akik legkésőbb az 1990-es évek közepén-végén kezdtek dolgozni, még emlékezhetnek a komor arcú, bozontos szemöldökű gazdasági igazgatóra, aki ha az irodájába hívatott, nagy baj volt. Ő volt az igazi autokrata vezető, aki előtt még a leghatározottabb beosztottak is hajlamosak voltak meghajolni.

Outplacement – A HR szerepe felmondás után

Az outplacement egy olyan szolgáltatás, amivel munkavállalóink motivációját és lojalitását erősíthetjük, enyhíthetjük a belső feszültségeket, javíthatunk cégünk megítélésén, és még olyan hasznos információkhoz is juthatunk, amelyekkel tovább fejleszthetjük működésünket.

Jó HR, jobb hírnév

Első hallásra talán meglepő, hogy nemcsak a vállalat munkavállalói nyilváníthatnak véleményt, hanem azok is, akik soha nem dolgoztak ott. Azok a pályázók, akik részt vettek a cég kiválasztási folyamatában, de végül nem nyerték el a vágyott pozíciót.

KARRIER

Fogadjunk!

Felejtsd el, hogy a fogadalom csak újévi lehet! Hogy szenvedni kell érte! Hogy úgy kell, ahogy mások csinálják! Felejtsd el a teher alatt növő pálmákat és a vért izzadva küszködést! Figyelj, MOST indulunk a cél felé! A te saját, egyedi, igazi célod felé.

Olyan munka nincs…

Nincs nagyobb siker annál, mint amikor örömmel végezzük azt a tevékenységet, amivel pénzt keresünk. A kulcs pedig itt is ugyanaz, mint életünk bármely más szegmensénél. Eldönteni, hogy a jót vagy a rosszat akarjuk észrevenni. A nehézségekre vagy a lehetőségekre akarunk fókuszálni.

Rangos egyetem után mégsem lettél vezető?

Melyik diplomával lehet jól keresni? – teszi fel sok oldal a kérdést, majd sorolja a különböző szakokat. Szegény “diák” pedig csodálkozik a végén: “Hogy lehet, hogy én asszisztens vagyok közgazdászként, de a “büfé” szakos srác meg vezető lett?”

Időgazdálkodás: A 7 leggyakoribb hiba

Az időgazdálkodás típushibái, amelyeket szinte mindannyian elkövetünk. Ha felismered, és tudatosítod őket, a megoldást is könnyebben megtalálod. A cél, hogy a saját, egyéni megoldásaidat keresd, és egy személyre szabott, valóban jól működő rendszert alakíts ki. Legyél te is idővadász, élj többet!

Időgazdálkodás: Miért nem működnek a tuti tippek?

A személyiségeddel összeegyeztethetetlen tulajdonságok felvételének, erőltetésének eredménye a “nem szeretem” érzés, a lelkiismeret furdalás, a frusztráció, a stressz, a kiégés és a kudarc. Emiatt még kevésbé leszel hatékony.

Időgazdálkodás: A nulladik lépés

Mindenkire érvényes, mindenki által sikeresen használható, garantáltan eredményes módszer nincs! A jó hír viszont az, hogy kialakíthatod a saját, egyéni, a te személyiségedhez illő, azzal harmonikusan együttműködő, téged maximálisan támogató módszert, ami egészen biztosan eredményes lesz.

INTERJÚ TANÁCSOK

Konfliktushelyzetek…

Azok a fránya konfliktusok! Sem bennük lenni, sem beszélni róluk nem szeretünk. Titkoljuk, takargatjuk, mint valami szégyenfoltot, és ha lehet, messze elkerüljük. Legalábbis amikor egy állásinterjún kellene beszélnünk róluk…

Eddigi tapasztalatok…

Az állásinterjú egyik legfontosabb lépése az, hogy be kell mutatnod az eddigi pályafutásodat. Sokan csupán felsorolják, hogy eddig hol, milyen beosztásban dolgoztak. Vajon elég ez ahhoz, hogy elnyerjék a vágyott pozíciót?